Veel gestelde vragen

VOOR JE GAAT RESERVEREN

Hoe kunnen wij een kamer vastleggen?
Je kan dit via onze site door te klikken op de knop ‘boeken’.
Je komt dan op onze reservatiepagina terecht.

Kunnen we meerdere kamers tegelijk reserveren?
Wanneer je een datum gekozen hebt kan je meerdere kamers tegelijk reserveren. (indien beschikbaar)
Door te scrollen zie je alle beschikbare kamers.
Klik onder ‘aantal gezinskamers’ op het cijfer 1 om die bepaalde kamer te kiezen.
Daarna dien je het aantal personen van die kamer aan te klikken volgens leeftijd op moment van het verblijf.
Dit doe je voor elke kamer apart die je wenst te reserveren.
Pas na het aanklikken van ALLE gewenste kamers klik je op de knop ‘Kies uw gezinskamer’ om op de volgende pagina eventuele extra’s door te geven.

Welke kamer is wanneer beschikbaar?
Kijk naar onze beschikbaarheidskalender voor mogelijke data..

Wat gaat ons dat kosten?
Je kan via deze beschikbaarheidskalender ook de prijs berekenen van de kamer(s) die u wenst te reserveren.

Moeten wij een voorschot betalen?
Via de online reservatietool wordt het voorschot automatisch berekend.
Dit is steeds 1/3 van het totaal verblijfsbedrag.
Na betaling van dit voorschot is uw reservatie definitief.

Wij zijn een groot/samengesteld gezin, moeten wij dan 2 kamers reserveren?
Dit hangt een beetje af van de leeftijd van de kinderen.
Onze grootste kamer (Vlaams Kuddeschaap) heeft buiten een dubbelbed voor de ouders, een stapelbed, 2 enkele bedden en de mogelijkheid tot 2 à 3 spijlenbedjes.
Verdere beddenverdeling per kamer vind je overzichtelijk terug op deze site bij Kamers.

Moeten wij zelf een spijlenbedje/reisbedje meebrengen?
Wij voorzien standaard een vast spijlenbedje voor kindjes jonger dan 3j.

Mag ik mijn hond(je)(s) meebrengen?
Wij zien heel graag honden.
De combinatie van baby’s, peuters, jonge kinderen, … met honden die ze niet kennen; vinden wij echter niet zo’n geslaagde combinatie. En aangezien we gekozen hebben voor baby- en kindvriendelijk kunnen honden niet meekomen naar ‘Hoeve De Schapenkop’.

Wij brengen gewoon nog een babytje mee in de reiswieg…
Een pasgeboren babytje is ook een persoon.
Gelieve de max. aantallen per kamer NIET te overschrijden omwille van de veiligheid (bv bij brand).
Geef zeker het juiste aantal personen in (dus incl. pasgeboren baby’s die bv in een reiswiegje slapen) bij het reserveren van een kamer.
Zo blijft alles in orde voor de verzekering en de brandweer.

REEDS GERESERVEERD MAAR NOG NIET INGECHECKT

Kunnen wij vroeger in de tuin of de binnenspeelruimte?
Jullie zijn van harte welkom vanaf 17u.
Ben je vroeger te Ronse?
Ga zeker al eens langs bij Dienst Toerisme.
PS; daar zijn ook toiletten.

Kunnen wij onze auto reeds vroeger dan 17u komen parkeren?
Vanaf 11u kan je in principe de wagen hier reeds parkeren om alvast te gaan fietsen of wandelen.
Wij kunnen echter geen plaats garanderen aangezien men de auto, om dezelfde reden, soms laat staan op dag van vertrek.

TIJDENS HET VERBLIJF

Mogen onze vrienden/familie overdag meegenieten van de tuin en jullie faciliteiten?
Wij hebben geen vergunning als tearoom/café/brasserie/… dus wij mogen geen mensen ontvangen die hier niet overnachten.
Er zijn in Ronse héél toffe adresjes waar je met jullie vrienden/familie terecht kan om samen iets te drinken, eten, … die kindvriendelijk zijn.

Wat moeten wij ons voorstellen bij het avondeten?
Is dit 1 gerecht of ook dessert?
Als extra service bieden wij jullie de mogelijkheid om bij ons te blijven eten.
Het avondeten is een familiale gezonde gezinsmaaltijd bestaande uit een hoofdgerecht.
Klaargemaakt met verse (bio-)producten zoveel mogelijk ‘lekkers van bij ons’.
Heeft u hierna nog zin in iets zoets?
(Hoeve-)ijsjes kunnen indien gewenst als dessert worden aangekocht.

Wat is het gerecht op moment van ons verblijf?
Aangezien wij ons gerecht aanpassen naargelang mogelijke allergieën, of er iemand zwanger is, zoveel mogelijk de seizoenen in de gaten houden naar wat er op die moment beschikbaar is etc. kunnen wij dit niet op voorhand doorgeven.
Het gerecht van de kinderen jonger dan 12j is in de keuken reeds voorgesneden, zo hoeft u als ouder uw eten niet koud laten worden.
Kindjes jonger dan 3j krijgen gratis een portie en is uiteraard ook (fijner) voorgesneden.

Is er ook drank te verkrijgen ?
Drank kan de hele dag door (tussen 11u & 23u) aangekocht worden.
Dit zijn vooral heerlijke streekproducten
° limonade en (bruis)water uit de Vlaamse Ardennen
° bier uit Ronse en de Vlaamse Ardennen
° wijn uit de Vlaamse Ardennen
en Oxfam-fairtrade Bio fruitsappen.
Plat water staat steeds gratis ter beschikking op jullie tafel in de eetkamer en jullie kamer.

Hebben jullie ook versnaperingen?
Wij bieden een klein assortiment van chips en diverse nootjes aan.

Onze kindjes gaan slapen rond 19u? Voorzien jullie vroeger/later eten dan 19u?
Indien 19u jullie niet past; er zijn héél toffe adresjes te Ronse waar je vroeger of later terecht kan.

Kunnen wij ergens onze frietjes of pizza opeten?
In de frituur of pizzeria…
Onze eetruimte is voorzien voor het ontbijt en bezoekers die om 19u mee aan tafel schuiven/hier blijven eten.

Is er een ruimte waar we eten kunnen maken?
Wij hebben een baby-kitchenette waar je flesjes kan opwarmen of fruitpapjes kan maken.
Een keuken is er niet.
Wij hebben géén vergunning als vakantiewoning maar B&B/Hotel***.

Wat is de prijs om de diertjes eten te mogen geven?
Elke ochtend (tussen 8u & 10u) krijgen alle kindjes de kans om de diertjes eten te geven op hun eigen tempo.
Dit is volledig gratis.

Tot hoe laat mogen wij op het verblijf bij dag van uitchecken?
Wij vragen om aub voor 11u uit te checken en daarmee ook om het verblijf te verlaten.
Er zijn nog heel toffe gelegenheden in de buurt om te ontdekken.


ALGEMENE INFO

° In de eetkamer krijgt u een vaste tafel aangeduid voor het ontbijt en eventueel bestelde avondmaal.
De zitruimte met de speelhoek, boekenkast, infokast, … is vrij beschikbaar om gewoon te zitten of iets te drinken, kaarten, kleuren, lezen …

° Wij zijn elke dag beschikbaar van 8u tot 23u.
Er staat een belletje aan de receptie indien we niet in de ruimte zijn.

° Mogen wij jullie (nog steeds) vragen om op voorhand de registratieformulieren in te vullen?
Dit zijn de hotelfiches (oa voor de brandweer/politie) die we altijd moeten laten invullen.
Door deze op voorhand in te vullen en terug te sturen kunnen wij jullie sneller inchecken bij aankomst. Dit dient te gebeuren per kamer voor elke persoon.

° Gelieve zoveel mogelijk elektronisch te betalen.

Alvast bedankt voor jullie medewerking & van harte welkom!

Hou deze pagina zeker in de gaten! Wij updaten deze regelmatig.

Kindvriendelijke B&B (beeld van Ivo Maes)